Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om hur vi använder cookies.

Skicka ett meddelande till oss

1. Gör ditt ärende på Mina sidor

Många ärenden som att begära anstånd, ändra sista betalningsdag, registrera familjemedlem eller ändra adress kan du göra själv på Mina sidor. Logga in direkt eller läs mer under Mina sidor.

Det snabbaste sättet för dig att få svar på din fråga är att se om den finns besvarad under Vanliga frågor och svar. Har du en allmän fråga som du inte hittar något svar på eller om du har en fråga som rör din radio- och tv-avgift fyll i formuläret nedan. 

Observera att om ditt ärende gäller en annan person kan vi behöva en skriftlig fullmakt. Du kan fylla i, skriva ut och skriva under en blankett för fullmakt och skicka den till oss.

I princip blir all post till Radiotjänst allmän handling och det innebär att allmänhet och massmedia kan ha rätt att ta del av innehållet i ditt meddelande.

Handläggningstider för begäran om omprövning
Vi handlägger ärenden i den ordning de kommer in till oss. Vår ambition är att starta handläggningen och fatta beslut i ditt ärende inom senast tre veckor från att vi tagit emot din begäran om omprövning. Det kan ibland ta längre tid om något är oklart och om vi behöver få fler uppgifter från dig. I så fall kontaktar vi dig.
 

Har du i stället frågor av teknisk karaktär som rör webbplatsen kan du kontakta oss här. 

När du kontaktar oss via formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter.
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter.

2. Mitt ärende

Fält markerad med * är obligatoriska
Beskriv gärna ditt ärende så utförligt som möjligt. Då blir det lättare för oss att ge dig ett snabbt och korrekt svar.

3. Mina uppgifter

Fält markerad med * är obligatoriska
Du måste ange ditt namn och din e-postadress så att vi kan svara dig

En kopia av meddelandet kommer att skickas till din e-postadress om du har uppgett den ovan.